Gerçek Kişiler/Şahıs İşletmesi
Müdürlüğümüzde yapılacak tüm Tescil işlemleri MERSİS Sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir.
Ticaret Sicili Müdürlüğümüzde yapılan tescil işlemlerine ilişkin Ticaret Sicili Harcı, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi İlan Ücreti ve Rekabet Kurumu (sermaye onbinde dört bedeli) ödemeleri Odamız veznesinde yapılmaktadır.
DESTEK VE BİLGİ için; 0 (224) 573 81 69 nolu telefondan bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Gamze Güney | Ticaret Sicili Müdürü | Dahili: 1114 | g.guney@orhangazitso.org.tr |
D.Halit Kırlı | Ticaret Sicili Müdür Yrd. | Dahlil: 1127 | h.kirli@orhangazitso.org.tr |
KURULUŞ | ŞUBE AÇILIŞI | MERKEZ NAKLİ | DEĞİŞİKLİK İŞLEMLERİ |
SİGORTA ACENTELİĞİ | SİGORTA ACENTELİĞİ FESHİ | TİCARETİ TERK | TİCARİ İŞLETMENİN DEVRİ |
BELGELER |
* Yapmak istediğiniz tescile ilişkin açıklamalara ve örnek belgelere aşağıda yer alan başlıklara tıklayarak ulaşabilirsiniz.
1) Dilekçe (2 adet , Firma kaşesi ile tacir tarafından veya vekaleten imzalanmalı ve vekaletin aslı veya noter onaylı sureti eklenmelidir.)
2) Bilanço usulüne göre defter tuttuğunu gösterir defterikebir,yevmiye, envanter defteri sayfalarının önyüz fotokopisi,
3) İmza Beyannamesi - MERSİS’ten imza verisinin alınamadığı durumlarda fiziki imza beyanı - Ticaret Sicili Müdürlüğü Onaylı.
4) Vergi Dairesinden "GERÇEK KİŞİLER İÇİN MÜKELLEF GÖRÜNTÜLEME" belgesi (1 asıl - 1 fotokopi) (Not: Maliye Bakanlığı Vergi Daireleri Otomasyon Projesi (VEDOP) sisteminden elektronik ortamda temin edilemediğinden talep edilmektedir.)
5) Hakiki Şahıs Kayıt Beyannamesi
6) Fotoğraf (1 adet)
►Ticaret Rehberi Anket Formu (Ticaret rehberi anket formunu doldurarak firmanızı ticaret rehberine ücretsiz olarak kayıt ettirebilirsiniz. Ticaret Rehberi Orhangazi Ticaret ve Sanayi Odasının üyelerine ücretsiz olarak sunduğu bir tanıtım hizmetidir.)
Gerçek Kişi yabancı uyruklu ise;
* Tercüme edilmiş noter onaylı pasaport sureti (1 adet asıl - 1 adet fotokopi) Vergi dairesi potansiyel görüntüleme belgesi
* Varsa İkamet İzin Belgesi noter tasdikli sureti (1 adet asıl) ve adresi gösterir Nüfus Müdürlüğü İkametgah Belgesi(1 adet asıl); adresi yurtdışında ise adresi gösterir beyan.
ŞUBE AÇILIŞI
1) Dilekçe (2 adet , Firma kaşesi ile tacir tarafından veya vekaleten imzalanmalı ve vekaletin aslı veya noter onaylı sureti eklenmelidir.)
2) Ticaret Sicili Müdürlüğü tarafından düzenlenmiş ünvan altında imza beyannamesi (2 asıl )
3) Şube bilgilerini gösterir Vergi Dairesinden "GERÇEK KİŞİLER İÇİN MÜKELLEF GÖRÜNTÜLEME" belgesi (1 asıl - 1 fotokopi) (Not: Maliye Bakanlığı Vergi Daireleri Otomasyon Projesi (VEDOP) sisteminden elektronik ortamda temin edilemediğinden talep edilmektedir.)
4) Hakiki Şahıs Kayıt Beyannamesi
5) Fotoğraf (1 adet)
Not:
►Ticaret Rehberi Anket Formu (Ticaret rehberi anket formunu doldurarak firmanızı ticaret rehberine ücretsiz olarak kayıt ettirebilirsiniz. Ticaret Rehberi Orhangazi Ticaret ve Sanayi Odasının üyelerine ücretsiz olarak sunduğu bir tanıtım hizmetidir.)
MERKEZ NAKLİ
1) Dilekçe (2 adet , Firma kaşesi ile tacir tarafından veya vekaleten imzalanmalı ve vekaletin aslı veya noter onaylı sureti eklenmelidir.)
2) Firmanın kayıtlı olduğu Eski merkezdeki Sicil Müdürlüğünden alınacak sicil özeti (TSY Madde 111)
3) İmza Beyannamesi - MERSİS’ten imza verisinin alınamadığı durumlarda fiziki imza beyanı - Ticaret Sicili Müdürlüğü Onaylı.
4) Vergi Dairesinden "GERÇEK KİŞİLER İÇİN MÜKELLEF GÖRÜNTÜLEME" belgesi (1 asıl - 1 fotokopi) (Not: Maliye Bakanlığı Vergi Daireleri Otomasyon Projesi (VEDOP) sisteminden elektronik ortamda temin edilemediğinden talep edilmektedir.)
5) Hakiki Şahıs Kayıt Beyannamesi
6) Fotoğraf (1 adet)
Not:
►Ticaret Rehberi Anket Formu (Ticaret rehberi anket formunu doldurarak firmanızı ticaret rehberine ücretsiz olarak kayıt ettirebilirsiniz. Ticaret Rehberi Orhangazi Ticaret ve Sanayi Odasının üyelerine ücretsiz olarak sunduğu bir tanıtım hizmetidir.)
DEĞİŞİKLİK İŞLEMLERİ
1) Dilekçe (2 adet , Firma kaşesi ile tacir tarafından veya vekaleten imzalanmalı ve vekaletin aslı veya noter onaylı sureti eklenmelidir.)
2) Adres ve İş Konusu değişikliği olması halinde; Vergi Dairesinden "GERÇEK KİŞİLER İÇİN MÜKELLEF GÖRÜNTÜLEME" belgesi (1 asıl - 1 fotokopi) (Not: Maliye Bakanlığı Vergi Daireleri Otomasyon Projesi (VEDOP) sisteminden elektronik ortamda temin edilemediğinden talep edilmektedir.)
3) İsim ve Soyisim değişikliği halinde; Değişiklik, Mahkeme karı ile olmuşsa, değişikliği gösterir kesinleşme şerhli mahkeme kararı ( mahkeme ya da noter onaylı örneği 1 asıl, 1 fotokopi), Evlilik nedeniyle olmuşsa; Evlilik cüzdanının noter onaylı örneği veya Nüfus Müdürlüğü’nden onaylı vukuatlı nüfus kayıt örneği (1 asıl) Boşanma nedeniyle olmuşsa; Boşanmanın kesinleştiği mahkeme kararı ya da Nüfus Müdürlüğü’nden onaylı vukuatlı nüfus kayıt örneği (1 er adet asıl)
4) Sermaye Artışı olması halinde; SMMM sermaye tespit raporu ile mali müşavir faaliyet belgesi. ( 1 asıl – 1 fotokopi)
5) Tahhütname
Not: Amaç ve Konu değişikliği yapan işletmeler, nace kodu değişikliği yapmak istemeleri halinde, Nace Kodu Değişikliği dilekçesi ile oda sicil birimine başvurarak gerekli düzeltme ve eklemeleri yapabilirler.
Not:Belediyeler tarafından yapılan numarataj çalışması nedeniyle adres değişikliği söz konusu ise şirketin ESKİ ve YENİ ADRESİ gösteren ilgili belediye başkanlığından alınacak yazı . Belediye yazısında eski adres gösterilmez ise işlem yapılamayacaktır.
SİGORTA ACENTELİĞİ
1) Dilekçe (2 adet , Firma kaşesi ile tacir tarafından veya vekaleten imzalanmalı ve vekaletin aslı veya noter onaylı sureti eklenmelidir.)
2) Acentelik vekaletnamesi Noter onaylı ( 1 asıl, 1 fotokopi )
3) Acentelik sözleşmesi asıl imzalı (1 asıl,1 fotokopi)
SİGORTA ACENTELİĞİ FESHİ
1) Dilekçe (2 adet , Firma kaşesi ile tacir tarafından veya vekaleten imzalanmalı ve vekaletin aslı veya noter onaylı sureti eklenmelidir.)
2) Acentelik Fesihnamesi Noter onaylı ( 1 asıl, 1 fotokopi )
TİCARETİ TERK
1) Dilekçe (Değişikliğe ait bilgiler yer almalı, firma kaşesi ile Tacir tarafından veya vekaleten imzalanmalı vekaletin aslı veya onaylı sureti eklenmelidir)
2) Vergi Dairesinden "GERÇEK KİŞİLER İÇİN MÜKELLEF GÖRÜNTÜLEME" belgesi (1 asıl - 1 fotokopi) (Not: Maliye Bakanlığı Vergi Daireleri Otomasyon Projesi (VEDOP) sisteminden elektronik ortamda temin edilemediğinden talep edilmektedir.)
3) Vefat nedeniyle kapanış talebinde Noter onaylı ya da asıl veraset ilamı veya mirasçılık belgesi eklenmeli, dilekçe ve mal beyanı varislerden biri tarafından imzalanmalıdır.
TİCARİ İŞLETMENİN DEVRİ (TSY-133)
1)Ticari işletme, Kanunun 11 inci maddesi uyarınca bir bütün halinde ve devamlılığı sağlamak sureti ile devredilebilir.
2) Bir ticari işletmenin devrine ilişkin devir sözleşmesi yazılı şekilde yapılır ve aşağıdaki hususlar yer alır;
a) Tarafların adı ve soyadı veya unvanı ile tebligat adresi,
b) Ticari işletmenin sözleşme dışında bırakılan unsurları.
c) Ticari işletmenin bir bütün olarak ve devamlılığını sağlayacak şekilde devredildiğine ilişkin şartsız beyan,
ç) Ticari işletmenin satış fiyatı ve ödeme şartları,
3) Ticari işletmenin devri, devir sözleşmesinin tümünün tescili ile hüküm ifade eder.
4) Ticari işletme devir vaadi, belli bir süre sonra hüküm ifade edecek devirler ve şartlı devirler tescil edilemez
Ticari İşletmenin Devrine İlişkin İşlemler (TSY-135/4)
a) İşletmenin bir gerçek kişi tarafından diğer bir gerçek kişiye unvan ile beraber devri halinde, o işletme ve unvana ait kayıtlardan yalnız devir sebebiyle değiştirilmesi gerekli olanlar değiştirilir
b) İşletmenin bir gerçek kişi tarafından diğer bir gerçek kişiye unvan hariç olmak üzere devri halinde ise eski unvan ve işletmeye ait bütün kayıtlar silinir. Yeni unvan altındaki işletme yeniden tescil işlemi yapılır. İşletme tescil edilirken eskisinin devamı olduğu, işletmenin eski MERSİS numarası ve unvanı kayıtlarda gösterilir.
c) işletmenin bir gerçek kişi tarafından bir ticaret şirketine devri halinde ise o işletmenin ve unvanın bütün kayıtları silinir ve ticaret şirketinin tabi olduğu hükümler uyarınca bu devir dolayısıyla şirketin sicil kayıtlarında değişiklik yapılması gerektiği takdirde sadece o değişiklikler yapılır
ç) İşletmenin sicile kayıtlı bir işletmesi bulunmayan bir dernek veya kamu tüzel kişisi tarafından devir alınması halinde de (b) bendi uygulanır
NOT: Ticari işletmenin devrinde, devredilen işletmenin malvarlığına dahil olan tapu, gemi fikri mülkiyet sicilleri ile benzeri sicillerde kayıtlı bulunan mal ve hakların devralan adına tescilinin gecikmeksizin yapılması amacıyla, müdürlük tarafından ticari işletmenin devrinin tescili ile eş zamanlı olarak ilgili sicillere derhal bildirilir (TSY-135/5)
- İşletmenin yeni sahibinin İmza Beyanı - MERSİS’ten imza verisinin alınamadığı durumlarda fiziki imza beyanı - Ticaret Sicili Müdürlüğü Onaylı.
BELGELER;
Müdürlüğümüze yapılan İflas ve Konkordato Belgesi, Ticaret Sicili Tasdiknamesi, 111.madde belgesi ve dosya sureti, 120.madde belgesi ve dosya sureti ve Bağ-Kur Sigortalılık Belgesi vb. belge başvurularında ilgili dilekçenin firma sahibi tarafından kaşeli ve imzalı olarak ibraz edilmesi gerekmektedir.
İflas ve Konkordato Belgesi, Ticaret Sicili Tasdiknamesi, 111.madde belgesi ve dosya sureti, 120.madde belgesi ve dosya sureti ve Bağ-Kur Sigortalılık Belgesi vb. dilekçe örneği için
Mersis Üzerinden Elekronik imza ile E-Belge alma klavuzu
Üyelerimiz aşağıda yer alan belgeler için bulundukları yerden elektronik ortamda başvurup, aynı ortamda e-imzalı alabilecektir
* Ticaret Sicil Tasdiknamesi
* İflas ve konkordato belgesi
* Merkez nakli belgesi (TSY Md. 111)