Taşınmaz Alım Satımı İçin ‘Yetki Belgesi’ Şartı Geldi
“YENİ DÖNEMDE TAŞINMAZ ALIM SATIMI NASIL YAPILACAK?” BU SEMİNERDE ANLATILDI.
Yeni kanuni düzenlemelerle ilgili gerçekleştirdiğimiz bilgilendirme toplantıları devam ediyor. Bir gün önce, Galericilikte getirilen yetki belgesi ve değişikliklerden sonra gerçekleştirilen bilgilendirme seminerinin ardından, emlakçılık işi yapanlara getirilen yetki belgesi şartıyla ilgili bir seminer daha düzenledik.
İlgili meslek gruplarının ve emlakçılık işini yapan kesimlerin davet edildiği toplantıda, Türker Danışmanlık firmasından Danışman Türker Duran yetki belgesi şartıyla neyin amaçlandığını, sürecin nasıl işlediği hakkında bilgiler verdi.
İŞYERLERİNE YETKİ BELGESİ ZORUNLULUĞU,
Türker Duran, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmeliğin 5 Haziran'da 2018 de Resmi Gazetede yayımlandığını hatırlatarak, bu işi yapacaklar için işletmelerine yetki belgesi alma şartının getirilerek, uygulamayla haksız rekabetin ve kayıt dışı faaliyetlerin önlenmesi, nitelikli insan kaynağı yaratılması, taşınmaz ticaretinin güvenli bir ortamda yapılması, mesleğe itibar kazandırılması ve meslek gruplarına duyulan güvenin artırılması ile hizmet kalitesi ve tüketici memnuniyeti hedeflenmiştir." dedi.
KİŞİLERE MESLEKİ YETERLİLİK BELGESİ ŞART
"Mevcut işletmelerin 5 Haziran'dan itibaren 18 ay içinde yani 5 Aralık 2019'a kadar durumlarını yönetmelikte belirlenen şartlara uygun hale getirerek yetki belgesi almaları gerekmektedir. Yine emlakçılık işiyle uğraşanlardan, işyeri sahibi veya yetkili yöneticisi, sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5), alım satım ve işlemlerden sorumlu personelde yine en az, emlak danışmanı (Seviye 4) Mesleki yeterlilik belgelerini almaları gerekmektedir.
Yetki belgesi verilmesinde iş yerinin belirtilen fiziksel şartları taşıması, meslek odasına kayıtlı olunması, gelir veya kurumlar vergisi mükellefi olunması, işletmelerde bağımsız bölüm niteliğinde ve net alanının en az 30 metrekare olması, arşiv bölümünün bulunması ve teknik donatılara sahip olunması gibi şartlar belirlenmiştir. ’’ dedi.
CEZALAR CAYDIRICI OLACAK
Türker Duran, “Yetki belgesiz çalışan emlakçılara 4 bin lira ceza kesileceğini belirterek, artık emlak işletmelerinin belediyeden işyeri açma ve çalışma ruhsatı alabilmesi için, yetki belgesine sahip olması gerekiyor. Hatta belediyeler tarafından yapılan denetimin sonuçları da, denetimin sonuçlandığı tarihten itibaren on beş gün içinde Ticaret il müdürlüklerine bildirilecek. Ayrıca Bakanlık ve Ticaret İl Müdürlükleri de doğrudan denetim yapabilecek. Yetki belgesinin verilmesinde aranan şartlardan en az birinin taşımadığının tespiti halinde, uygun hale getirmeyen işletmelerin yetki belgesi aynı gün iptal edilecek” dedi.
MESLEKİ YETERLİLİK BELGESİ EĞİTİM VE SINAVLARI ODAMIZDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK
Yönetim Kurulu Başkanımız Erol Hatırlı; “Taşınmazların alım satım işleri için gerekli olacak Yetki belgesi ve mesleki yeterlilik belgeleri alınmasına dair danışmanlık firmamız aracılığıyla önümüzdeki günlerde alınması zorunlu olan mesleki yeterlilik belgesi sınavları ile isteyenlerin katılabileceği yeterlilik eğitimleri gerçekleştireceğiz. Konuyla ilgili taleplerinizi odamıza bildirebilirsiniz.
Sn. Türker Duran beye ve sizlere katılımlarınızdan dolayı teşekkürlerimi sunuyorum.” diyerek sınav veya eğitimlere girmek isteyenlerin odaya 0 224 573 81 69 nolu telefonlardan başvurularını yapabileceklerini bildirdi.
EMLAKÇILIK VE GALERİCİLİK SINAVLARI İÇİN EĞİTİM TARİHLERİ BELLİ OLDU.
Toplantıya katılan dinleyicilerin başvuruları sonrasında, eğitim ve sınav tarihleri ise şu şekilde belirlendi. Buna göre Emlakçılık Eğitimleri 18-19-20-21 Şubat 2019 tarihlerinde 18:00 – 21:30 saatleri arasında.
Bir önceki gün, toplantısı yapılan Galericilik için ise, eğitim tarihi 11-12-13 Mart 2019, eğitim saati ise yine 18:00 – 21:30 arasında olacak şekilde belirlendi.
Her iki eğitim Orhangazi ticaret ve sanayi odasında gerçekleştirilecek. Eğitimlere katılmak isteyen tüm kesimler Odaya başvurarak katılım bilgisini alabilecek.